Sportupdate #2 | Work that ass!

Hi! Het heeft even geduurd, maar dan toch is hier eindelijk sportupdate numero twee. Ik laat jullie deze keer mijn sportagenda zien en vertel jullie natuurlijk ook hoe het de afgelopen tijd is gegaan met het sporten. Ik kan al een beetje spoilen: het afvallen is helaas wat gestagneerd. Balen!

Ik ben door de vakantie wat aangekomen en hoewel ik goede hoop had dat dit er ook zo weer af zou zijn, valt dit zwaar tegen. Ik tel nog netjes de calorieën, maar helaas wil het niet meer. Nu is het ook niet meer echt nodig, ik ben immers niet meer te zwaar, maar toch zou ik graag mijn streefgewicht aantikken. Dit zou betekenen dat er nog vier kilo af moet, wat me op dit moment een beetje onmogelijk lijkt. Gek he, ik wist zeker dat ik het ging halen, maar ik ben al wat minder enthousiast.

Maar goed, wat boeit het ook eigenlijk? Ik ben niet meer te zwaar en ik krijg te horen dat het afvallen goed te zien is. Dat doet je natuurlijk wel goed.

sport2

Laten we het nu maar eens over sport gaan hebben. Voor het sporten gebruik ik altijd graag een agenda, maar aangezien ik een goedkope schoolagenda gebruikte en het schooljaar afgelopen was, moest ik een nieuwe kopen. Niet erg hoor, weer eens verfrissend. Ik kocht de DIY agenda van de Action voor een denderende 99 cent. Helemaal in gedachten dat ik hem lekker op ging pimpen met motivatieplaatjes, bleek de inkt van de printer op. Nou goed, hij is op deze manier wel lekker ‘clean’ en daar houd ik dan ook wel weer van. Ik kan jullie echt aanraden om ook met een agenda te gaan werken, het werkt zo motiverend als je er weer wat in kan schrijven!

Maar wat heb ik gedaan de afgelopen week? Zoals je ziet heb ik van de C25K app week 2 nog eens opnieuw gedaan, om er weer in te komen. Week 3 is zwaar zeg! Het is 90 sec hardlopen, 90 sec lopen, 3 minuten (!) hardlopen, 3 minuten lopen en dat twee keer. Én warming up en cooling down natuurlijk. Voor een persoon zonder conditie is dit nog best pittig hoor. Maar het is me al één keer gelukt zoals jullie zien en vandaag doen we lekker de tweede keer. Dat moet toch wel lukken? Zekers wel.

En zoals je ziet ben ik de Blogilates Butt Lift Challenge (jeetje, dat is een hele mond vol) begonnen. Ik ben de laatste tijd wat sipjes als ik in de spiegel naar mijn zijkant kijk. Door het afvallen is mijn achterwerk een beetje een triest zootje geworden. Nu verwacht ik geen wonderen van deze challenge, maar voor die paar minuten per dag wil ik het best proberen.

Laten jullie het me weten als jullie ook een agenda aan gaan schaffen? 

Gerelateerde blogposts

35 gedachten over “Sportupdate #2 | Work that ass!

  1. Leuke post! Ik probeer ook altijd allerlei dingen.. maar houd het bijna nooit vol. een keer deed ik de 30 days ab challenge, en hield het vol.. helaas zag ik geen resultaat. terwijl ik daarnaast ook nog cardio deed en beter at. ik hoop dat jij snel resultaat zult zien!

  2. Met afvallen heeft ieder zijn ups en downs 🙂 Maar het is al goed dat je niet meer te zwaar bent! Ik denk persoonlijk dat calorieën tellen geen zin heeft, althans niet erg veel zin. Het is het belangrijkste om goed te bewegen, elke dag een kwartiertje sporten (rustdagen zijn natuurlijk ook belangrijk als je langere sessies doet) en daarnaast goed eten. Dus gewoon maaltijden met veel groente en ook gewoon lekker vis en vlees. Je lichaam heeft dat namelijk nodig als je sport. Ik heb een tijdje elke week een artikel geschreven over mijn eigen sportgedrag 🙂 Misschien heb je er wat aan?
    dit is de link: http://mymerrymorning.blogspot.nl/search/label/MyBikiniBodyJourney
    (er staat ook een artikel tussen over mijn eigen sportkalender)

    1. Hi Eva, bedankt voor je reactie! Voor mij heeft calorieën tellen echter wel geholpen (ik ben immers al 7 kilo kwijt daardoor), maar daarbij haal ik de calorieën wel uit goede voeding. Als ik straks weer naar school ga fiets ik weer elke dag en heb ik weer een sportschool bij de hand, dus waarschijnlijk gaat er dan nog wel wat af. Ik ga je artikelen eens checken!

  3. Eigenlijk zo’n goed idee waar ik nog nooit aan gedacht heb! Ik ga misschien ook wel een agendaatje aanschaffen voor deze reden. Ik kan tegenwoordig moeilijk een beetje motivatie vinden maar ik wil me er toch echt weer aanzetten.

  4. Wat ben je goed bezig zeg! Ik denk dat een agenda bijhouden ook wel heel motiverend werkt, omdat je alles zo overzichtelijk houdt. Ik zit zelf altijd in dubio wat betreft sporten; ik ben van nature al slank, maar als ik ga sporten krijg ik snel spieren die ik niet zo mooi vind, terwijl het voor mijn conditie wel goed zou zijn (die is echt slecht). Ik sport dus eigenlijk bijna niet meer, maar zoek nog wel naar iets dat ik kan doen voor mijn conditie.

    1. Wat een lastig dilemma! Zelf vind ik spieren juist wel mooi, dan zien mensen tenminste dat je ervoor gewerkt hebt ;). Tja, van hardlopen krijg je denk ik ook wel kuitspieren. Lastig!

  5. wauw ik vind dat je heel goed bezig bent met sporten! Handig om het in een agenda bij te houden 🙂 Ik doe het je niet na!
    Fijn dat je in ieder geval niet meer te zwaar bent, dat is al één doel behaald! Ga zo door!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *