Sportupdate #3 | Hard(er)lopend

Hi! Sportupdate numero drie alweer. Wat gaat de tijd snel hè? Veel te snel naar mijn idee. Mijn vakantie zit er ook weer bijna op wat zal betekenen dat ik wel wat minder zal sporten dan ik nu doe. Misschien gaat het ook wel compleet de andere kant op. Ik zit op kamers in Den Bosch, waar ik ook een abonnement op de sportschool heb. Dat betekent krachttraining! Echter heb ik hier in Zeeland heerlijke polders om door te hardlopen, wat ik in Den Bosch niet heb. Waarschijnlijk zal er qua sporten dus een verschuiving plaatsvinden.

Maar daar gaat deze post niet om, deze post gaat om hoe het de afgelopen week ging met het sporten.

Hoewel ik in min laatste update vertelde dat het afvallen wat gestopt was, is dit gelukkig weer begonnen! Nu hoeft er niet veel meer af, maar het is toch fijn dat het me wel weer lukt. Met de Butt lift challenge gaat het prima, het kost je maar een heel klein stukje van je dag, dus het valt te proberen.

Hoe zag mijn sportagenda er deze week uit?

Maandag
– Blogilates Butt Lift Challenge

Dinsdag
– Blogilates Butt Lift Challenge
– C25K – Week 3

Woensdag
– Blogilates Butt Lift Challenge

Donderdag was ik een dagje weg, waardoor ik ’s avonds neerplofte op de bank en er echt niet meer af kon komen. Ik was zo moe! Ach, een dagje niks kan geen kwaad toch? Ik kan er niet echt mee zitten moet ik zeggen.

Vrijdag
– Blogilates Butt Lift Challenge
– C25K – Week 3

Zaterdag
– Blogilates Butt Lift Challenge
– C25K – Week 3 (+3,5 min)

Ik had opeens het geweldige idee om om elf uur ’s avonds nog een rondje te gaan doen. Dit om het een beetje goed te maken voor die slechte Donderdag. Ik wilde het niet te lang maken, dus heb ik gewoon week drie nog een keer gedaan. Alleen dan beter! De laatste drie minuten hardlopen, daar heb ik zes en een halve minuut van gemaakt. Dat voelde goed zeg, wat een gevoel van overwinning.

Zondag
– Blogilates Butt Lift Challenge
– C25K – Week 4

Wauw, week vier alweer. Gaat snel zeg. Het schema voor deze week: 3 min joggen – 90 sec lopen – 5 min joggen – 2,5 min lopen – 3 min joggen – 90 sec lopen – 5 min joggen. En natuurlijk weer 5 minuten warming-up en 5 minuten cooling-down. Pittig, maar na die zes en halve minuut van Zaterdag wist ik dat ik het kon.

Still going strong! Ik merk het al flink aan mijn conditie zeg. In week één lag ik na een minuut joggen al bijna op de grond. Zie me nu eens gaan!

Gerelateerde blogposts

32 gedachten over “Sportupdate #3 | Hard(er)lopend

  1. Wat ben je super goed bezig zeg! Super inspirerend om dit te lezen. Zelf ben ik op dit moment geblesseerd, maar ik sta echt te trappelen om weer te gaan hardlopen! Leuk om dit te lezen 🙂

  2. Yay!!! Goed hoor! Met lopen, joggen en hardlopen is het mooi om zelf te ervaren hoe snel het allemaa het gaat. Nadeel is echter doe het een tijdje niet en dan gaat het ook net zo snel achteruit helaas.

    1. Het gaat inderdaad snel zeg! Ik ben verrast bij mijn eigen kunnen. Jammer dat t ook net zo snel weer achteruit gaat als je het even niet doet, dat betekent dat ik maar door moet blijven gaan ;), haha! Bedankt Nesrin.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.